englandspraktiken.blogg.se

Vi är 8 elever från Aniaragymnasiet från årskurs 2 & 3. Sju av oss läser Turism och Resor och en läser Handel och Administration. Vi ska praktisera 6 veckor i Portsmouth och ni kan följa vår resa här.

Sista praktikdagen....

Publicerad 2015-03-24 23:34:30 i Allmänt, Lina,

Igår var det sista dagen på praktiken för mig och Matilda. Helt ärligt så känns det riktigt sorgligt att lämna receptionen på Holiday Inn, har verkligen trivits jättebra. Jag och Matilda fick någon ipadliknande sak som tack vilket vi var väldigt förvånade över men glada blev vi. 
Idag bakade vi kanelbullar och åkte till hotellet för att säga hejdå till alla, efter det åkte jag och Matilda hem till Maz våran handledare för att bjuda honom på bullar och hämta alla våra papper som han ska skiva på. Precis när vi hade tänk att gå frågade Maz oss vilken tid vi ville äta ikväll haha, vi hade inte förberett oss på det men det blev en trevlig helkväll hemma hos Maz med supergod mat. Han lagar så otroligt god mat. Imorgon ska vi ut och träffa Asam från hotellet, det ska bli roligt. 
Nu är det inte lång tid kvar tills vi ska tillbaka till Sverige och det känns inte bra. Gillar verkligen att vara här, allt har varit över förväntningarna. Har redan börjat planera att flytta till London och arbeta med bröllop istället för USA. 








Andreea, jag, Matilda och Bronwyn från receptionen. 

Idag har jag lärt mig att man river mycket av grönsakerna i Pakistan som Maz kommer ifrån efter som det inte ska fastna i tänderna när man äter, det ska va lätt och äta och att det inte ska ta över smaken över köttet/kycklingen som är det viktigaste. Man kan väl se vad jag har gjort av salladen och Maz haha. 


Typiskt mat från Pakistan. 

Blir så ledsen över att man har sagt hejdå till dessa underbara människorna, vill packa med mig alla tillbaka till Sverige...

Kommentarer

Postat av: Maria

Publicerad 2015-03-25 15:39:25

Njut av de sista dagarna! Vi ses i skolan nästa vecka!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela