englandspraktiken.blogg.se

Vi är 8 elever från Aniaragymnasiet från årskurs 2 & 3. Sju av oss läser Turism och Resor och en läser Handel och Administration. Vi ska praktisera 6 veckor i Portsmouth och ni kan följa vår resa här.

Rebecca

Publicerad 2014-12-17 15:17:00 i Allmänt,

Hello!

Rebecca heter jag och är 18år. Går Hotell- och Turismprogram programmet sista årets tillsammans med världens bästa klass! Bosatt i Göteborg snart 5år tillbaka, innan det bodde jag i Skåne. Alltså är jag dansk ha-ha, skämt åsido. Trivs riktigt bra i Göteborg men efter studenten hopps jag på att lämna ”lilla” Göteborg för lite större äventyr, som jag hoppas min Englands praktik kommer kunna förbereda mig inför.  

I 6 veckor kommer jag att få, tillsammans med 7 andra personer från skolan att dra till Portsmouth och praktisera. Hur spännande låter inte det? Jag kan inte tagga nog inför detta och allt jag kan prata och tänka om är praktiken. Det jag hoppas få ut av min utlandspraktik är 1. Bättre språkkunskap inom Engelskan 2. Knyta nya kontakter 3. Få uppleva massor med nya erfarenheter och upplevelser.  Även om jag inte vill ha för höga förhoppningar kan inte låta bli. England är ett underbart land med mycket att erbjuda.

Att resa är min näst största passion, min största passion är mat och att äta. Jag reser ofta och tycker det är så otroligt roligt att få träffa nya människor och uppleva nya kulturer, särskilt matkulturen. En och annan kulturkrock får man räkna med men inget som man dör av. 6 veckor är mycket och jag kommer såklart att sakna familjen och vännerna hemma i Sverige. Men det finns Skype och det är trotts allt bara 6 veckor av mitt liv, så jag får se till att ta vara på det.

Tagga tagga TAAGGGAA!!! Oj vad taggad jag blev helt plötsligt iiihhh. Längtar tills den dagen planet lyfter mot England. Bring it on England, jag och mitt gäng är beredda!! 

Följ vår blogg för att läsa om vårt äventyr och alla galenskaper vi får vara med om.

Hej då!

PS: Här har ni en bild på mig för 1 månad sen tillsammans med två av Englands typiska lands ikoner

 

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela